23.09.15

OLYMPIA ODOS IMAGE 3

Πολλοί από εμάς έχουν ζήσει την ιδιαίτερη εμπειρία να οδηγήσουν στην διαδρομή της εθνικής οδού Κορίνθου – Πάτρα ή σε τμήμα αυτής. Στην πορεία συναντάς εργοτάξια διαφόρων τύπων (γέφυρες, σύραγγες, διαπλατύνσεις οδοστρωμάτων, αντιστηρίξεις, διασταυρώσεις κ.α), όπου κυματίζουν σημαίες ή διακρίνεις τα σήματα με τις επωνυμίες των διαφόρων κατασκευαστικών εταιρειών που συμμετέχουν στα έργα. Τα εργοτάξια κατά περιόδους, φαίνονται άλλοτε ως παρατημένα, άλλοτε να έχουν δραστηριότητα.  Φευγαλέα, διακρίνεις γέφυρες που δεν ενώνονται, δρόμους που φαίνεται να μην οδηγούν πουθενά, σύραγγες σε απομακρυσμένες ή γειτνιάζουσες περιοχές της σημερινής «εθνικής οδού» …το σίγουρο είναι ότι μέσα στην επικίνδυνη ταλαιπωρία που βιώνεις θα έχεις αναρωτηθεί «μα τι γίνεται με αυτό τον δρόμο…ποιός τον φτιάχνει…γιατί πληρώνω διόδια…θα τελειώσει κάποτε…»

OLYMPIA ODOS IMAGE 1

σας παραθέτουμε λίγες πληροφορίες για τον τρόπο κατασκευής και διαχείρισης μεγάλων δημόσιων έργων υποδομής με την μέθοδο της παραχώρησης, που θα διαφωτίσουν τις διαδρομές σας στην Ελλάδα του σήμερα αλλά πιθανότατα και του αύριο  …

Το Παρελθόν του έργου…

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. επελέγη κατόπιν διαγωνισμού από το ΥΠΕΧΩΔΕ για να σχεδιάσει, να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τον αυτοκινητόδρομο για μια περίοδο 30 ετών, με αφετηρία το έτος 2008. Οι εταιρίες και τα ποσοστά με τα οποία μετέχουν στην ανώνυμη εταιρεία είναι:

1. VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29,9%)

2.HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%)

3. ΟΜΙΛΟΣ J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. (17%)

4. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (17%)

5. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%)

6. Η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%)

Πηγές χρηματοδότησης – Κατανομή πόρων για την περίοδο κατασκευής

Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,487 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το Ελληνικό Δημόσιο.

Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο κατασκευής, το έργο χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια-9% ίδια κεφάλαια), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών και 6% από το Ελληνικό Δημόσιο.

XRIMATODOTISI OLIMPIAS ODOU

 

Το παρόν και το μέλλον του έργου

Ο  αυτοκινητόδρομος θα παραδίδονταν έως τις 31.12.2015, με την εξαίρεση  του κόμβου Ρίου, που πήρε παράταση έως τον Ιούνιο του 2016.

 

Οι εργασίες βρίσκονταν ήδη 7-8 μήνες εκτός χρονοδιαγράμματος, τον Φεβρουάριο του 2015…

Καθώς δεν υπήρχαν εκκρεμείς απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες, η ευθύνη από πλευράς κοινοπραξίας (Ολυμπία Οδός – Απιον Κλέος) αποδιδόταν κυρίως στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία δεν είχε ξεκινήσει τις εργασίες της στα 8 σημεία που η σιδηροδρομική γραμμή συναντά τον αυτοκινητόδρομο.

Επίσης, η Ολυμπία Οδός υποστήριζε ότι σημειώθηκε καθυστέρηση στην παράδοση του χώρου για τον σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ) Ρίου, και είχε καταθέσει αίτημα αποζημίωσης 2 εκατ. ευρώ. Το Δημόσιο δεν είχε δεχθεί την ευθύνη για την καθυστέρηση και το ζήτημα είχε παραπεμφθεί σε διαιτησία.

OLYMPIA ODOS IMAGE 2

Οι εργασίες κατασκευής του οδικού άξονα βρίσκονταν στο τέλος του 2014 στο 62%.  Τον Φεβρουάριο του 2015 βρίσκονταν ανεπτυγμένες 20 εργοταξιακές ζώνες σε μήκος 120 χιλιομέτρων, με 2.200 εργαζόμενους. Σύμφωνα με στοιχεία της Ολυμπίας Οδού, η διάνοιξη και η κατασκευή των σηράγγων παρά τις δυσκολίες είχε προχωρήσει και έφθανε στο 86%.

Επίσης οι 47 γέφυρες, 22 άνω διαβάσεις και 140 κάτω διαβάσεις βρίσκονταν σε ποσοστό ολοκλήρωσης 61%.

Μετά τον Φεβρουάριο του 2015… έγιναν οι εκλογές του Ιανουαρίου, η 7μηνη διαπραγμάτευση για το 3ο μνημόνιο, το Δημοψήφισμα του Ιουλίου και οι εκλογές του Σεπτεμβρίου…!!!

Ο νοών νοείτω…από ότι φαίνεται θα απολαμβάνουμε επι μακρόν την άγρια ομορφία της οδήγησης στα επικίνδυνα μονοπάτια με τις κορύνες!!!

ΠΗΓΕΣ:

1. olympiaodos.gr

2. kathimerini.gr

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

kaptech.gr